Chudnutie – ako na to?

Zaručených receptov na chudnutie je plný internet. Lenže ktorý z nich bude určite fungovať? Prinášame vám zopár rozumných tipov, ako s chudnutím začať a priviesť ho úspešne do cieľa.

V prvom rade si treba uvedomiť, že chudnutie je proces, ktorý nechá na seba dlhšiu dobu čakať. Treba myslieť na jojo efekt – čím rýchlejšie schudnete, tým rýchlejšie to potom naberiete späť. To sú metódy typu chudnutie do plaviek alebo do svadobných šiat. Hneď na začiatok treba upozorniť na to, že metódy hladovania, taktiež  zázračné prípravky na chudnutie sú neúčinné. Bez pohybu a správnej stravy to jednoducho nepôjde.

Naštudujte si základy

Ešte pred samotným chudnutím si treba poriadne naštudovať, ako na to. Prejdite si viaceré zdroje a tipy, ktoré sú vám odporúčané a nespoľahnite sa iba na zázračné prípravky.

Začnite od seba 

Prvým krokom je uvedomiť si a pripraviť sa na to, čo vás pri procese chudnutia naozaj čaká. Potrebujete ozajstné sebazaprenie a obrovský kus motivácie. Pripravte sa na to, že nič nejde podľa plánu a vždy sa objavia nejaké tie komplikácie. Určite neschudnete hneď a nervózne každodenné vystávanie na váhe vám k tomu nepomôže. Ba naopak, privodíte si stres a proces sa predĺži.

Správna motivácia – Áno, je ťažké začať a ešte ťažšie v tom vytrvať. Preto je vonkajšia motivácia mimoriadne dôležitá. Pripravte na to aj svoje okolie. Zbavte sa nezdravých potravín, cukrov a iných pokušení, ktorým by ste mohli v slabej chvíľke prepadnúť. Maškrty nahraďte zdravšou alternatívou – napríklad ovocím a zeleninou. Pripravte na to aj svoje okolie, pretože ľudia, ktorí vás obklopujú, vás vedia v slabých chvíľach podporiť a nebudú vás pokúšať sladkým a nezdravým jedlom. Nástroje na cvičenie neodkladajte – nechajte si ich na očiach, aby vám to neustále pripomínalo váš cieľ. Pokojne si vylepte na stenu motivačný plagát s vaším vyšportovaným idolom.

Kvalitný spánok a stres má vplyv aj na chudnutie a spaľovanie našich tukov. Preto je potrebné znížiť stres na čo najnižšiu možnú úroveň a predĺžiť spánok na minimálne 6 hodín.

Príjem = výdaj

Áno, je to pravda. Nemôžete prijímať viac, ako ste schopný vydať. To znamená len jedno – Zredukovať svoj jedálniček a pridať pohyb. To však neznamená, že nemáte jesť vôbec. Práve naopak – jesť treba v pravidelných intervaloch a netreba zabúdať na dôležitý pitný režim. Pri chýbajúcej vode v žalúdku môže nastať mylný pocit hladu a v tomto prípade môže platiť známy citát: „Hlad je len prezlečený smäd.“

Sacharidy a tuky sú hlavným zdrojom energie nášho tela. Preto je potrebné zredukovať príjem cukrov a nezdravých tukov. To platí aj pre pitný režim. Džús je zdravý, ale obsahuje veľké množstvo cukru, a tomu sa pri chudnutí snažíme vyhnúť. To isté platí pre sladené nápoje, v tomto prípade bude najúčinnejšia čistá voda. Nezabúdajte ani na to, že veľké množstvo cukru je prítomné aj v alkohole. Ak si skutočne idete za svojím cieľom, tak aj cez týždeň, aj cez víkend!

Ale čo pečivo? Aj tam je isté množstvo cukru a najmä biela múka a lepok. Bielemu pečivu i cestovinám  by sme sa pri chudnutí mali radšej vyhnúť a hľadať lepšiu alternatívu.

Nasýtené či nenasýtené tuky? V správnom pomere je dobré jesť oba. Netreba sa vyhýbať jedlám ako ryby, mäso, vajcia, oriešky, olivový olej či maslo.

Nenechajte sa oklamať marketingom

Niekedy vás čítanie etikiet v obchode môže poriadne zmiasť. Výrobca udáva výrobok bez cukru, to však neznamená, že tak cukor naozaj nie je. Často ide o rovnako nezdravý výrobok  so zníženým obsahom cukru.

Hýbte sa

Kardio tréning je mimoriadne dôležitý aj bez chudnutia. Behanie, steper, bicykel či rýchlejšia chôdza vás k vášmu cieľu privedie omnoho rýchlejšie. K cvičeniu si môžete pridať cviky na spevnenie hoci i s vlastnou váhou. Blažený pocit po cvičení je tá najlepšia motivácia.

Kontrolujte svoj pokrok

Okrem kontroly váhy si odmerajte aj obvod hrudníka, pása, bokov či bicepsu. Stačí sa zmerať raz týždenne, žiaden zázrak sa nerobí na počkanie.

Prijímajte vitamíny, minerály a bielkoviny

dostatočné množstvo vitamínov a minerálov zníži pocit hladu. Bielkoviny sú základnou stavebnou jednotkou svalov, ktorý sa podieľa na raste svalovej hmoty. Navyše znižujú pocit hladu. Nezabudnite na zeleninu, ktorá obsahuje vitamíny a minerály potrebné pre efektívne chudnutie. Viac o zelenine, ktorá je ideálna na redukciu váhy sa dozviete tu: https://www.zivotosprava.sk/najlepsia-a-najvhodnejsia-zelenina-na-chudnutie-na-tychto-12-druhov-nezabudnite/

Toto boli základné prvky potrebné na zníženie vašej hmotnosti. Veríme, že vďaka nim, správnej motivácii, sebazapreniu, správnej strave a dostatku pohybu sa čoskoro priblížite k vášmu cieľu. Nezabúdajte, že všetko chce svoj čas a trpezlivosť.

Pridaj komentár